Aprenent

A vegades quan menys t’ho esperes apareix algú, com un àngel.

Estava capficada en el meu nivell d’anglès i intentant escriure quelcom productiu que pugui esdevenir interessant, que sigui capaç de transmetre allò que he vingut a fer i també trobar. Absorta entre pensaments, apunts d’anglès i àrab, sense internet (espero que provisionalment) comptant les boquilles que em queden, poques pel tabac de liar que tinc. Amb infinites picades de mosquits i més bestioles que no tinc cap interès en conèixer.

Assentada en el meu paradís particular, creat per aquest especial context, la meva realitat, també provisional. A la terrassa que queda tot just davant de les habitacions, on hi he posat una taula amb un pareo estès al damunt. M’hi passo algunes tardes connectada, escrivint, llegint, prenent el cafè, etc. Se m’ha aparegut la Ferrial, una dona gran que conviu amb mi al centre, és fisioterapeuta del departament d’assistència mèdica. Compartim pis, i la seva habitació és a tocar de la meva.

La Ferrial no hi veu, i viu aquí de manera totalment autònoma, algun dia va venir aquí a viure per circumstàncies que encara desconec, però algun dia d’aquests li ho preguntaré. Se m’ha apropat i m’ha preguntat en un anglès perfecte com em trobava, si em sentia sola. Jo li he dit que no ( bé a vegades si, com tothom) m’ha començat a fer preguntes de que feia, de que treballava a Barcelona, què feia quan no estava amb els nens i es mostrava preocupada per com em sentia. Fins ara havíem parlat en les nostres trobades al passadís, ella fent neteja o escoltant la tele i intercanviàvem petits diàlegs.

I jo tan preocupada que estava amb els meus avenços aparentment efímers amb la llengua anglesa, m’ha fet parlar durant una bona estona, i com he pogut, m’he tret del damunt les excessives prudències i li he demanat si podíem quedar alguna tarda per xerrar, així jo practicava anglès i jo li feia companyia parlant-li d’allò que vulgues. Ella m’ha dit que encantada i que si m’agradava el cafè àrab. Of course!

Anuncis

Quant a mfreixas

Participar de l'aprenentatge dels infants donant les eines necessàries perquè la diferència sigui tan sols una font de riquesa i no un fa
Aquesta entrada s'ha publicat en apartheid, Educació, justícia social i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

