Un record per a la Núria

Quan tenia vint i pocs se’m va presentar un angelet a la vida, en forma de nena de 3 anys, parlant francès i palpant la curiositat amb les mans perquè no hi veia gens amb els seus ullets bonics. Però hi veia amb els dits, amb el cap, amb el nasset i sobretot amb el cor. Sempre he recordat aquella etapa de la meva vida com una part del camí crucial que m’ha portat on sóc ara. Amb la Déborah i vaig estar treballant a P3, P4 i P5, vaig ser la seva educadora, la seva prèvia, guia, en vaig tenir cura dins i fora de l’escola i entre les dues vam descobrir el meravellós món d’allò que no es veu amb els ulls, l’essència de la vida, els detalls. Tot el recorregut el vaig fer acompanyada de la Núria Lligoña, mestra itinerant de la ONCE-Joan Amades, qui m’ho va ensenyar tot de la ceguesa i com treballar amb la Déborah. Venia un cop per setmana a l’escola i aprofitàvem per anar a dinar juntes i parlar de mil coses de la vida. Com varem fer tant bé la nostra feina, la Déborah va aprendre el que li calia i l’autonomia per arrencar sola el Cicle Inicial. A partir de llavors els nostres camins es van separar. Amb la Núria ens escrivíem de tant en tant fins que de manera natural vam deixar d’estar en contacte. Cap al 2010 li vaig escriure per explicar-li la meva aventura al centre d’ed.especial a Palestina, com mitjançant tv3 l’ONCE ens feia una donació. No em va contestar mai. Avui he sabut el perquè. Fa 5 anys va morir, un tumor fulminant al fetge se la va endur. tinc el cor encongit, d’alguna manera m’agradaria que sabés que va ser molt important per a mi haver-la conegut i treballar amb ella colze a colze amb la Déborah. La recordo i la recordaré sempre, jove, amb la vitalitat de la saviesa i el cor noble i humil, la melena rossa passejant de la mà negreta de la Déborah pel pati de l’escola…. allà on siguis Núria, et porto al cor…

Anuncis

Quant a mfreixas

Participar de l'aprenentatge dels infants donant les eines necessàries perquè la diferència sigui tan sols una font de riquesa i no un fa
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

